Ελεύθερη κατάδυση

90045

Γνωστός Τάκης ενώ δοκιμάζει την 382η στολή στον ανοιχτό ωκεανό, κάπου έξω από την Μανίλα

Η ελεύθερη κατάδυση είναι η κατάδυση που γίνεται αβίαστα, χωρίς να σε πιέζει κανένας. Υπάρχουν πολλές θεωρίες γύρω από το πώς κάποιος καταλαβαίνει ότι είναι έτοιμος για κατάδυση.

  • Σύμφωνα με την εξελικτική θεωρία του Δαρβίνου το φαινόμενο αυτό προκύπτει από τον ερχομό του ανθρώπου από τη θάλασσα (Del Mare, όχι από το κλαμπ) και το έχει μέσα του κάποια στιγμή να γυρίσει.
  • Κάποια άλλη θεωρία αναφέρει πως στην ελεύθερη κατάδυση στρέφονται άτομα δυστυχισμένα και απογοητευμένα από τη ζωή που απλώς θέλουν να φουντάρουν, κι άμα κάτσει να βγάλουν και κάνενα ροφό.
  • Μια άλλη σύγχρονη θεωρία που είναι αποτέλεσμα διεπιστημονικής έρευνας Βιολόγων, Κοινωνιολόγων, Ψυχολόγων και του Προποτζή της γειτονίας καταλήγει στο γεγονός ότι ο ιός των Καγκουρό έχει προσβάλλει και αυτήν την ευγενή ενασχόληση. Είναι σύνηθες το φαινόμενο άντρες ηλικίας από 18-35 να κάθονται σε καφετέριες συζητώντας για τον εξοπλισμό τους και τις εμπειρίες τους, έχοντας βγάλει μόνο ένα σπάρο και έχοντας αλλάξει περισσότερες στολές από όσες φορές έχουνε πάει για κατάδυση.
  • Η τέταρτη και τελευταία θεωρία υποστηρίζει ότι το κάνουν επειδή απλά τους αρέσει. (Αυτή η θεωρία είναι λίγο παλιά, πριν την εποχή του PC και του PS3)

[επεξεργασία] Ιστορία

Snorkels2

Ο Κανάρης διδάσκει κατάδυση στον Τάσο και την ξαδέρφη του

Υπήρξαν περίοδοι στην ιστορία της ανθρωπότητας όπου η κατάδυση πολεμήθηκε με μεγάλο σθένος. Στα χρόνια του Βυζαντίου από τους χριστιανούς αυτοκράτορες ως παγανιστική τελετή. Αργότερα απο την Ιερά Εξέταση γιατί φοβόταν μήπως κάποιος ελεύθερος καταδύτης φτάσει στον πάτο της Γης και βγάλει την τάπα και καταστραφεί ο κόσμος.

Στα χρόνια του διαφωτισμού η κατάδυση επανήλθε στο προσκήνιο ως ανθρωποκεντρική επιστήμη και πολλοί επιστήμονες χάσαν τότε τη ζωή τους προσπαθώντας να μετρήσουν πόση ώρα μπορούσε ένας σπάρος να μείνει ακίνητος.

Κατά την περιόδο της Ντουρκοκρατίας η ελεύθερη κατάδυση κυνηγήθηκε πολύ και οι καταδύτες αναγκάστηκαν να κυκλοφρούν με το ψευδώνυμο Σφουγγαράδες (ιστορική σημείωση: Στο μεσοδιάστημα που ο Μπομπ ο Μάστορας έμεινε άνεργος, αναγκάστηκε να δουλέψει ως σφουγγαράς και κυκλοφορούσε με το ψευδώνυμο Μπομπ ο Σφουγγαράκης).

Ο Κανάρης διατήρησε την γνώση της ελεύθερης κατάδυσης ζωντανή ιδρύοντας υποβρύχια σχολεία που σκοπός τους ήταν να μεταλαμπαδεύσουν τη γνώση. Πολλοί αγωνιστές χάσαν έτσι τη ζωή τους επειδή το μάθημα κρατούσε 4 λεπτά και αυτοί πεθαίναν από ασφυξία στα 3. Όμως η αγάπη και το μεράκι πολλών κράτησε την γνώση και μας την μετέφερε μέχρι σήμερα.

[επεξεργασία] Νεότερη Ιστορία

Elekat

Ελεύθερη κατάδυση εντός ορίων Ε.Ε.

Στα νεότερα χρονια έχουμε την φυλάκιση της κατάδυσης από την Χουν-Τα μια σατανική οργάνωση Νίντζα-Σούμο που βύθισε την νεότερη Ελλάδα στο σκοτάδι για μια 7ετία (και βάλε) επειδή μας ζήλευαν. Η κατάδυση όμως παρόλου πλέον που δεν ήταν ελεύθερη άντεξε στο χρόνο. Σε αυτήν την περίοδο φυλάκισης οι απεγνωσμένοι καταδύτες προσπάθησαν να την αυτονομήσουν δημιουργώντας ένα αιρετικό παρακλάδι που ονομαζόταν Αυτόνομη Κατάδυση. Η κατάδυση αυτή στηριζόταν σε μπουκάλες από οξυγόνο (ώστε να μπορεί να μένει στο βυθό πιο πολύ ώρα και να μην την πιάνουν) αλλά και σε μπουκάλες από ήλιο έτσι ώστε αν την πιάσουν να μην αναγνωρίσουν την κανονική της φωνή.

Με την ένταξη της χώρας μας στην Ε.Ε. η κατάδυση απέκτησε πλέον premium χαρακτήρα και μπορούμε πλέον να καταδυόμαστε ελεύθερα. Η απειλή όμως από δυσμάς ήρθε και πάλι. Μέσα στα πλαίσια του Μικρομεσσαίου Αδελφού η ελεύθερη κατάδυση περιορίστηκε με κάποια μέτρα όπως: Έκδοση ειδικής άδειας και τοποθέτηση σημαδούρας στον τόπο που ψαρεύεις για να βρίσκουν πολύ γρήγορα.

[επεξεργασία] Ειδικός Εξοπλισμός

Κακά τα ψέματα, ο εξοπλισμός κάνει τον 0,634 και κάτι ψιλά δύτη. Υπάρχουν πολλές εταιρίες που ασχολούνται με την κατασκευή εξοπλισμού. Ενδεικτικά αναφέρουμε την Ares, την Mares και την Koukounares.

Άλλες γλώσσες