Εθνικό Σύστημα Υγείας

What happens after a cold.jpg

Το Εθνικό Σύστημα Υγείας χρηματοδοτεί εκτεταμένα έρευνες κατά της "μάστιγας του αιώνα", σύμφωνα με αυτό: Το κοινό κρυολόγημα.

Το Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ) είναι ενα ανέκδ... εχμμ... το σύστημα που εφαρμόζει την υγειονομική πολιτική της Ελλάδας, όπως αυτή χαράσσεται από το Υπουργείο Υγείας. Σκοπός του είναι η αποκέντρωση των υπηρεσιών υγείας και κοινωνικής αλληλεγγύης και η βελτιστοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας με γνώμονα πάντα το συμφέρον του πολίτη. Αυτά, σύμφωνα με τη διακήρυξη της δημιουργίας του Εθνικού Συστήματος Υγείας από το ίδιο το Υπουργείο Υγείας. Στην εφαρμογή των παροχών και υπηρεσιών του, το Εθνικό Σύστημα Υγείας, έχει ως σκοπό το διαχωρισμό των Ελλήνων με οικονομικοκοινωνικά κριτήρια, τη διαιώνιση του αντιεπαγγελματισμού του Έλληνα ιατρού, την τροφοδότηση των μέσων μαζικής ενημέρωσης με θέματα της επικαιρότητας, την αποκατάσταση της υγείας (στενών) φίλων των λειτουργών του συστήματος και ικανών υπερχρηματοδότησης και τέλος τη διασκέδαση και ψυχαγωγία των επισκεπτών μέσω πρωτότυπων παιχνιδιών όπως: "Η Έκπληξη", το "Μάντεψε Ποιός" και "Το Κυνήγι του Χαμένου Θησαυρού".

[επεξεργασία] Η δομή του Εθνικού Συστήματος Υγείας

Κεφαλή του ΕΣΥ είναι το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης με υπουργούς έως τώρα πρώην και νυν δημάρχους Αθηναίων, εις εκ των οποίων διετέλεσε ιατρός. Κάτω από τον υπουργό οργανωτικά, βρίσκεται η Γενική Διεύθυνση Υγείας που σκοπός της είναι να οργανώνει και να διοικεί τους πάντες που συμμετέχουν ενεργά στην υγεία του Έλληνα πολίτη. Περιλαμβάνει τμήματα Οργάνωσης, Διοίκησης και Λειτουργίας Νοσοκομείων, Ιατρών, Επιστημονικού Νοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού, Ειδικευόμενων Ιατρών, Παροχής Άμεσης Βοήθειας και άλλα. Ακριβώς κάτω από τη Γενική Διεύθυνση Υγείας οργανωτικά, βρίσκεται η Γενική Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης και Τεχνικών Υποδομών και σκοπός της είναι οι μεγάλες μίζες, η πάταξη της ανεργίας των συγγενών μελών τοπικών αυτοδιοικήσεων και των λειτουργών υγείας καθώς και οι Διεθνείς Σχέσεις! Εκτός μεταλλίων στην τέταρτη βαθμίδα βρίσκεται η Γενική Διεύθυνση Κοινωνικής Αλληλεγγύης που είναι επιφορτισμένη κυρίως με το βαρύ έργο της παροχής υπηρεσιών ποιότητας ζωής σε συνανθρώπους μας που έχουν κάποια αναπηρία και η συντήρηση του ύψιστου θεσμού της οικογένειας. Υπάρχει λοιπόν η Διεύθυνση Προστασίας Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, η Διεύθυνση Κοινωνικής Αντίληψης και Αλληλεγγύης και η Διεύθυνση Προστασίας Οικογένειας. Στην πέμπτη θέση, η Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας, ασχολείται με τη Δημόσια Υγιεινή για την οποία η Ελλάδα είναι ξακουστή, με τμήματα Φαρμάκων και τα Φαρμακείων, Στοματικής Υγείας (του οποίου οι υπεράνθρωπες προσπάθειες καρποφόρησαν τα τελευταία έτη και έτσι οι Έλληνες θεωρούνται 2οι στη στοματική υγιεινή παγκοσμίως μετά τους Άγγλους) και με τμήμα Εξαρτησιογόνων Ουσιών ώστε ο Έλληνας να μην πίνει, να μην καπνίζει και να μη λαμβάνει ναρκωτικά. Ακολουθούν στον οργανωτικό τομέα του ΕΣΥ η Γενική Διεύθυνση Υπηρεσιών Υγείας, Υπηρεσίες Υπαγόμενες απευθείας στον Υπουργό και στους Γενικούς Γραμματείς, το Εθνικό Συμβούλιο Δημόσιας Υγείας ("ανεξάρτητη αρχή", είναι το σύντομο ανέκδοτο που το περιγράφει) και ακόμη μια υπηρεσία με σκοπό την πάταξη της ανεργίας.

[επεξεργασία] Η φιλοσοφία του Εθνικού Συστήματος Υγείας

Nurses.jpg

Νοσηλεύτριες σε στιγμές ανάπαυλας αφού εκδίωξαν τους τελευταίους που δεν μπορούσαν να αποδείξουν εμπράκτως την ασθένειά τους, όπως αυτή ορίζεται από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.

Το ΕΣΥ, δέχεται τον ορισμό της έννοιας της υγείας όπως αυτός έχει καθοριστεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ ή WHO - World Health Organization) που αναφέρει τα εξής: "Health is a state of complete physical, mental and social well-being and not merely the absence of disease or infirmity". Δηλαδή "η υγεία είναι η κατάσταση πλήρους φυσικής, πνευματικής και κοινωνικής ευημερίας και όχι απλά η απουσία ασθένειας ή εξασθένησης". Για αυτόν ακριβώς το λόγο, ο ασθενής που επισκέπτεται ένα νοσοκομείο, το οποίο αποτελεί την ενανθρώπιση όλων των πολιτικών του Υπουργείου Υγείας, πρέπει να παλεύει για να αποδείξει ότι είναι άρρωστος. Η απλή αναφορά δε μετράει και όσοι δεν είναι σε θέση να παίξουν με τους κανόνες εκδιώχνονται από τους χώρους του νοσοκομείου. Αυτό γίνεται με σκοπό την υλοποίηση των υποσχέσεων του Υπουργείου για:

  • Διατήρηση της Ελληνικής Ποιότητας, Παιδείας και Μόρφωσης στον τομέα της Υγείας.
  • Σύμπνοια της Ελληνικής Φιλοσοφίας με τους νεωτερισμούς που εισάγονται από Δυτικές ανεπτυγμένες χώρες.
  • Ταχύτητα στην εξυπηρέτηση και αποκατάσταση της υγείας με τη μεγιστοποίηση της ανάπαυσης και κατά συνέπεια μεγιστοποίηση της απόδοσης των ιατρών και λοιπών λειτουργών στο έργο τους.
  • Αποσυμφόρηση του συνωστισμού στα κτίρια των εγκαταστάσεων υπηρεσιών υγείας.
  • Ψυχαγωγία των επισκεπτών και ασθενών στους χώρους όπου θα γίνει η περίθαλψη.

[επεξεργασία] Το Ελληνικό Νοσοκομείο

Το Ελληνικό Νοσοκομείο είναι το μέγαρο κάθε τοπικής κοινωνίας που έχει την ατυχία να το έχει στην υπάρχουσα μορφή του, όπου λαμβάνει χώρα το ύψιστο έργο της αποκατάστασης της υγείας. Εκεί εργάζονται Ιατροί (Ειδικευόμενοι και Ειδικευμένοι), Νοσηλευτές, Επιστήμονες άλλων ειδικοτήτων και Υπάλληλοι που συντελούν στην ομαλή λειτουργία του Νοσοκομείου. Συνήθεις κλινικές και μονάδες που μπορεί ένας Έλληνας να συναντήσει σε ένα ελληνικό νοσοκομείο είναι:

  • επειγόντων περιστατικών,
  • παθολογίας,
  • ακτινολογίας,
  • καρδιολογίας,
  • δερματολογίας,
  • οφθαλμολογίας,
  • χειρουργικής,
  • παιδιατρικής,
  • μικροβιολογίας,
  • μαιευτικής,
  • κρυογονικής,
  • μικρορομποτικής (καρκινοπαθειών, καρδιολογίας και ενδοκρινολογίας),
  • μοριακής βιολογίας και ανασυνδυασμένου DNA,
  • έρευνας καταπολέμησης του AIDS,
  • έρευνας καταπολέμησης εξαιρετικά συχνών παθήσεων (όπως συνάχι) που θα έπρεπε να είχαν καταπολεμηθεί εδώ και χρόνια αλλά οι ιατροί ερευνητές εβαριόντουσαν.

Οι Ιατροί είναι επιφορτισμένοι κατά κύριο λόγο με τα καθήκοντα εξαγωγής της ορθής διάγνωσης και σωστής τοποθέτησης ως προς τις κατευθυντήριες γραμμές που θα οδηγήσουν στη θεραπεία και αποκατάσταση της υγείας των ασθενών. Για αυτόν τον λόγο πρέπει να λειτουργούν απρόσκοπτα. Στην ιατρική σχολή διδάσκονται από πολύ νωρίς να λένε με σοβαρό ύφος το: "Εσείς θα περιμένετε έξω." στο οποίο προπονούνται και πολλές φορές στον καθρέφτη. Αυτό συμβαίνει διότι οι Έλληνες πανεπιστημιακοί δάσκαλοι της Ιατρικής γνωρίζουν από την εποχή του Ιπποκράτη ακόμη πως ελλοχεύουν δύο μεγάλοι κίνδυνοι στην παρουσία συνοδών στους χώρους διάγνωσης:

  1. Κίνδυνος λάθος διάγνωσης εξαιτίας της έλλειψης συγκέντρωσης που προκαλεί η παρουσία πολλών ατόμων στο χώρο όπου πραγματοποιείται η πρώτη και πιο κρίσιμη επαφή με τον ασθενή,
  2. Κίνδυνος αναγνώρισης λάθος διάγνωσης από γνώστη του αντικειμένου της Ιατρικής, συνοδού.

Για τον δεύτερο από τους παραπάνω λόγους, έχει απαγορευτεί στην Ελλάδα η χρήση των πρακτικών που προτείνονται από το Oxford Handbook of Emergency Medicine. Η ανάγνωσή του παρόλα αυτά επιτρέπεται ως λογοτεχνικό ανάγνωσμα για τους Ιατρούς και σαν τέτοιο, γίνονται πολύ συχνά αναφορές σε αυτό από Έλληνες Ιατρούς πάσης φύσεως. Στο σημείο αυτό υπογραμμίζουμε πως οι αναφορές στο πολυδιαβασμένο εγχειρίδιο είναι καθαρά λογοτεχνικής φύσεως και σε καμία περίπτωση δε γίνεται αναφορά σε αυτό για πρακτική εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης από Έλληνα Ιατρό.

[επεξεργασία] Ο Κώδικας Δεοντολογίας για Ασθενείς

Για την ομαλότερη λειτουργία του ΕΣΥ, το Υπουργείο Υγείας έχει καταρτίσει τον Κώδικα Δεοντολογίας για Ασθενείς, τον οποίο συνίσταται να ακολουθούν όλοι οι Έλληνες ασθενείς, αν αγαπούν την υγεία και τη ζωούλα τους. Ακολουθούν τα βασικότερα άρθρα του Κώδικα:

  1. ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΙΑΤΡΟ ΣΟΥ ΝΑ ΣΥΜΠΑΣΧΕΙ ΜΑΖΙ ΣΟΥ.
    Ανάμιξη με όσα υποφέρει ο ασθενής μπορεί να του προκαλέσει απώλεια σημαντικής επιστημονικής αντικειμενικότητας.
  2. ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΑ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΣ.
    Ο γιατρός σου έχει μια πολυάσχολη και δύσκολη ζωή και χρειάζεται όλη την ευγένεια και την επιβεβαίωση που μπορείς να του δώσεις.
  3. ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΥΠΟΦΕΡΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΘΕΝΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΘΕΡΑΠΕΥΕΣΑΙ.
    Θυμήσου ότι ο γιατρός σου έχει να διατηρήσει μια επαγγελματική φήμη.
  4. ΑΚΟΥ, ΟΡΑ, ΣΙΩΠΑ.
    Η διακριτικότης και η εχεμύθειά σου θα ανταμειφθεί αναλόγως επί της χειρουργικής τραπέζης.
  5. ΠΟΤΕ ΜΗΝ ΖΗΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΙΑΤΡΟ ΣΟΥ ΝΑ ΣΟΥ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΕΙ ΟΣΑ ΚΑΝΕΙ.
    Είναι αναιδές να υποθέτεις ότι τόσο μυστηριώδη πράγματα μπορούν να εξηγηθούν με όρους που μπορείς να αντιληφθείς.
  6. ΓΙΝΕ ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ ΣΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ.
    Μπορεί το χειρουργείο να μην σε ωφελήσει άμεσα, αλλά οι ερευνητικές εργασίες που θα προκύψουν θα έχουν ιδιαίτερο επιστημονικό ενδιαφέρον.
  7. ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΙΑΤΡΙΚΟΥΣ ΣΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΠΡΟΘΥΜΑ.
    Οφείλεις να το θεωρήσεις προνόμιο να συνεισφέρεις, οσοδήποτε ταπεινά, στην καλοπέραση των φιλάνθρωπων θεραπευτών.
  8. ΜΗΝ ΥΠΟΦΕΡΕΙΣ ΑΠΟ ΑΔΙΑΘΕΣΙΕΣ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΟΥ.
    Είναι πραγματική αλαζονεία να κολλάς αρρώστιες υπεράνω του βιοτικού σου επιπέδου.
  9. ΜΗ ΔΙΣΤΑΖΕΙΣ ΝΑ ΕΚΦΡΑΖΕΙΣ ΤΗΝ ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ ΣΟΥ.
    Θυμήσου ότι οι αγνώμονες ασθενείς ποτέ δε θα έχουν την ευκαιρία να εκφράσουν τα παράπονά τους.
  10. ΠΟΤΕ ΜΗΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑΤΡΟΥ ΣΟΥ Ή ΥΠΟ ΤΗΝ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΤΟΥ.
    Αυτό θα του προκαλέσει μονάχα αχρείαστη δυσχέρεια και αμηχανία.