Γιώργης Βάρδουλας

Θρυλική μορφή της ελληνικής επανάστασης και όχι μόνο. Είχε γεννηθεί το 1781 στην Κάτω Σταμνίτσα Μεσσηνίας. Ο πατέρας του ήταν αγρότης και η μάνα του έπλενε σκάλες. Μεγάλωσε μες στις κακουχίες και την στέρηση.

Kleftis

Ο Γιώργης

[επεξεργασία] Συμμετοχή στον Αγώνα

Space pistols 450

Οι πιστόλες του Γιώργη, οι επονομαζόμενες Σούλα και Τούλα.

Με το που ξέσπασε η επανάσταση, ο Γιώργης άρπαξε τα όπλα και μπήκε στον αγώνα με το δικό του ασκέρι, αποτελούμενο από Έλληνες πατριώτες. Γρήγορα διακρίθηκε για τη λεβεντιά του, την αντοχή του στην καλαματιανή φούντα και τις μπουζουκοπενιές του. Χρόνο με το χρόνο γινόταν όλο και πιο γνωστός. Οι Έλληνες τον αγαπούσαν και οι Ντούρκοι τον φοβόντουσαν. Ήδη είχε αποκτήσει τα παρατσούκλια «Δε Τσηφ (The Chief)», «Ελληνάρας», «Καπετάν-Φούντας» και «Τζ-Βαρ (G-Var)». Ο Γιώργης ήταν στρατιωτική μεγαλοφυΐα. Το 1825 έστησε ενέδρα (με μεγάλη επιτυχία) στον τούρκικο στρατό, κοντά στο Γιδοπόταμο. Από εκείνη την παγίδα βγήκε η φράση «Φάντης Μπαστούνης». Τον επόμενο χρόνο, έκανε το ίδιο αυτή τη φορά στην Πέρα Κιτσοραχούλα. Πλέον ήταν επικηρυγμένος, για το σεβαστό ποσό των 2.000 $! Και τότε δίνει το τελειωτικό χτύπημα: σε συνεργασία με τον Άγγλο φιλέλληνα στρατηγό Άντονυ Τζον Τζορτζ Γκόρντον, πολεμάει το στρατό του Μπακλαβά-Πασά σε κατά μέτωπον επίθεση στο Άνω Πετεινοχώρι Αρκαδίας. Και τους κατατροπώνει. Ενδεικτικά, είχαν 1 νεκρό, ενώ ο εχθρός έχασε ακριβώς 3.451,26 άντρες (ο Μάκης μας το είπε). Στο τέλος του αγώνα, ο Γιώργης είχε πάνω από 40 τραυματισμούς, αλλά (φυσικά) επέζησε.

[επεξεργασία] Μουσική καριέρα

Bouzouki 001

Το μπουζούκι του Γιώργη

Όπως έχει αναφερθεί ο «Δε Τσηφ» έπαιζε και γαμώ τα μπουζούκια. Όταν τελείωσε η επανάσταση δημιούργησε μαζί με δύο φίλους του, τον Αλέκο Μακρυλιάκο και το Μπάμπη Καραντάκη, το μουσικό σχήμα οι «Φουστανελάδες». Το συγκρότημα είχε μεγάλη επιτυχία, κυρίως με τα σουξέ «Μάνα μ’ έχω χαϊμάρες», «Ο Μήτρος και η Κρυστάλλω» και «Το κομπολόι του μπαρμπα-Λάμπρου». Πούλησαν πάνω από 3.000 αντίτυπα και το hit τους «Μάνα μ’ έχω χαϊμάρες» έφτασε στο No. 4 των ελληνικών charts και στο No. 11 του MTV. Ωστόσο το 1836, διαλύθηκαν λόγω προβλημάτων υγείας του Μπάμπη.

Ο Μήτρος και η Κρυστάλλω

One day στην λιακάδα

sitting on the πρασινάδα

where the flowers ανθούσαν

αnd the horses χλιμιντρούσαν,

Say ο Μήτρος to Κρυστάλλω:

-Do you μ' απατάς με άλλο;

Kι η Κρουστάλλω σαν το hear

την επιάνει μέγας fear!

Because του το 'πε η Μαγδάλω

ότι did it μ' ένα Γάλλο

αnd the girl πονηρεμένη

lay down σαν πεθαμένη.

-Μήτρο μ', if you don't believe me

με το καριοφύλι kill me.

And the Μήτρος που ήταν θύμα

την επίστεψε the βλήμα.

[επεξεργασία] Προσωπική ζωή

Το 1829 ο Γιώργης παντρεύτηκε την αγαπημένη του Χάιδω Μπαρμπανικολή. Του χάρισε δύο γιους, το Βασίλη και τον Παναγιώτη. Ο πρώτος μάλιστα έγινε γνωστός χεβυ-μεταλάς της εποχής, με το συγκρότημα «The Skull of God». Ο Γιώργης συνέχισε τη ζωή του, τιμώμενος για την προσφορά του στο ελληνικό έθνος. Πέθανε το 1862, σε ηλικία 81 ετών. Στη κηδεία του παρευρέθησαν 2.500 άτομα. Ετάφη στο παρεκκλήσι που παντρεύτηκε, στην Παναγιά την Πεογλυφούσα.

[επεξεργασία] Είπαν γι' αυτόν

“Όι μανούλα μ’ !!”

- η γυναίκα του

“Όι Αλλάχ !!”

- πολλοί Τούρκοι

“Ο μεγαλύτερος αγωνιστής και μπαφιάρης που έχω γνωρίσει”

- Αλέκος Μακρυλιάκος