Γαμοκάτσικο

Goats sleeping DSC04008 crop bw.jpg

Ανυποψίαστα γαμοκάτσικα σε στιγμές ευτυχίας

Το Γαμοκάτσικο είναι παραδοσιακό κρητικό φαγητό που σερβίρεται σε γαμήλια τραπέζια συνοδευόμενο από το γαμοπίλαφο. Η παρασκευή του είναι επίπονη διαδικασία και διαρκεί τρεις ημέρες.

Πρώτα ο Κρητίκαρος τσομπάνης διαλέγει το πιο όμορφο και πιο τσαχπίνικο κατσικάκι γάλακτος με το πιο τρυφερό κρέας (1η μέρα).

Αφού το σφάξει στο γόνατο, το δίνει στη λεβεντογέννα μάνα του γαμπρού να το μαγειρέψει. Αυτή το βάζει αποβραδίς στη γαμομαρινάδα (2η μέρα).

Την ημέρα του γάμου το βράζει σε μεγάλη κατσαρόλα. Κρατάει τον γαμοζωμό και το κρέας, αφού το γαμαλατίσει και το γαμοπιπερώσει, το βάζει στο γαμοφούρνο με μπόλικο γαμοβούτυρο (3η μέρα).

Ταυτόχρονα με τον γαμοζωμό και το υπόλοιπο γαμοβούτυρο φτιάχνει και το γαμοπίλαφο. Όταν τελειώσει ο γαμογάμος και αρχίσει το γαμογλέντι, το βγάζει από το γαμοφούρνο και το σερβίρει καυτό. Εναλλακτικά, η λεβεντογέννα μάνα μπορεί να κάνει και γαμοπατάτες ή γαμομακαρόνια. Συνήθως υπάρχει και γαμοσαλάτα και προσφέρεται επίσης και γαμοκουλούρα (η παραδοσιακή πίτα του γάμου).