Βόδαφον

“Στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόνταφον...”

- Παλιά ελληνική παροιμία

“μμμμμμμμμμΜΜΜΜΜΜοΥΥΥΥ!!!”

- Τυπικός μέτοχος της βόνταφον.

Το Vodafone ("Βοδι-α-φόνε", παράφραση της λέξης "βοϊδέφωνο") γνωστό και ως Βρόνταphone, είναι ένας τρόπος επικοινωνίας που χρησιμοποιούνταν πρίν 276,729 Χιλιετίες από τους Ελ-Τσομπάνιδες όταν έβοσκαν τα βόδια τους στην Άνω Καμμένη Παναγιά από το Παν-αφον όπως ήταν αρχικά η εταιρία στην Ελλάδα και ύστερα αφού λόγω της τεχνητής γονιμοποίησης και της κλωνοποίησης επιταχύνθηκε ραγδαία η αναπαραγωγή των βοοειδών και σε συνδυασμό με τη κρεατοφαγία οδηγηθήκαμε στο κρούσμα των τρελών αγελάδων και τότε η εταιρία συγχωνεύθηκε με τη μαμά αγελάδα τη Βόδαφον ούτως ώστε να επεκταθούν τα βοσκοτόπια και να την ευγνωμονούν τα μοσχάρια που συνδράμουν καθημερινά στο δίκτυο της και ήθελαν να στέλνουν μηνύματα μεταξύ τους για να περνάει η ώρα. Η κατάσταση χειροτέρεψε μιας και το σήμα που εκπέμπει το κινητο καίει τα εγκεφαλικά κύτταρα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και οδηγεί σε καρκίνωμα του εγκεφάλου (αυτός είναι ένας άλλος λόγος που οδηγηθήκαμε στη σπογγώδη εγκεφαλοπάθεια). Παρόλα αυτά η Βόδαφον (vodafone) επεκτείνει συνεχώς τα δίκτυα της μιας και οι βοϊδοσυνδρομητές της γίνονται μέρα με τη μέρα όλο και περισσότεροι.

Επίσης, συχνά συγχέεται με την ομώνυμη εταιρία Κινητής Τηλεφωνίας (Vodafone), η οποία απλά ήταν η πρώτη που έκλεψε την ιδέα από τους Ελ.

[επεξεργασία] Περιγραφή

Vodanet

Παράδειγμα ενός βοϊδικτύου

Το βοϊδέφωνο (vodafone) απαρτίζεται από έναν μεγάλο αριθμό βοϊδέων, αγελάδων κλπ, ονομαζόμενα "βοϊκόμβοι" στην τεχνική ορολογία του συστήματος, τα οποία συνδέονται μεταξύ τους με "βοϊδεσυνδέσεις". Οι βοϊδεσυνδέσεις υλοποιούνται με ηχητικά σήματα ειδικών συχνοτήτων, που κυμαίνονται μεταξύ 100~200 μού'ζ ικανά να χωρέσουν μέχρι 2MMps (Mega-Moo per second).

Για την σύνδεση μεταξύ του υψηλού επιπέδου επικοινωνίας (τσομπάνης) και του χαμηλού επιπέδου επικοινωνίας (βοϊσύστημα), απαιτείται ένας διερμηνέας. Ο διερμηνέας προτιμάται να είναι ψηλός, ξανθός και γαλανομάτης, με ιδιαίτερη κλίση στα ρούχα με μαύρες βούλες και στην φλυαρία, και να προέρχεται από τον Σείριο, εάν θέλουμε να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο τις δυνατότητες του συστήματος. Οποιαδήποτε απόκλιση από αυτό το σημείο αναφοράς επιφέρει μείωση της απόδοσης του συστήματος, η οποία και μετριέται σε δουβμίνια (μερικές φορές γράφονται λανθασμένα "dBm"). Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι εάν η απόκλιση είναι 40 δουβμίνια το σύστημα λειτουργεί με την μισή απόδοση, ενώ αν ξεπερνάει τα 80 δουβμίνια το σύστημα δε λειτουργεί.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η προσπάθεια μίμησης του συστήματος από Ορκ και Ελληνίκιους πάνω στην γη, χρησιμοποιώντας σαν διερμηνείς, ξανθούς σκύλους ράτσας doperman, η οποία απέτυχε παταγωδώς μιας και η συνολική απώλεια της απόδοσης λόγω διερμηνέως (ΣΑΑΛΔ για συντομία - λέγεται και "σαλδού") ήταν 128 δουβμίνια περίπου. Η κακή επιλογή του διερμηνέα πρέπει να οφείλεται στο γεγονός ότι δεν αποκρυπτογραφήθηκε σωστά η κλεμμένη τρίτη σελίδα από την ιερή βίβλο των Ελ.

[επεξεργασία] Λειτουργία

Η λειτουργία του βοϊδέφωνου είναι απλή, και βασίζεται κατά πολύ στον διερμηνέα, τον οποίο ο χρήστης φροντίζει να είναι πάντοτε φορτισμένος, να μην έχε μυωπία ή πρεσβυωπία και να είναι εφοδιασμένος με το απαραίτητο λεξικό -αν είναι νέος στην δουλειά-.

[επεξεργασία] Αποστολή Μηνύματος

Για την αποστολή ενός μηνύματος, ο χρήστης χρειάζεται να ενεργοποιήσει τον διερμηνέα από την κατάσταση αναμονής. Αυτό συνήθως υλοποιείται με το σκάσιμο ενός χαστουκιού ή μιας κλωτσιάς, με την ρίψη βαρέων ή μή αντικειμένων επί του διερμηνέως, ή -μόνο για τα νεότερα μοντέλα- με φωνητική ενεργοποίηση. (μούγκρισμα)

Μετά την ενεργοποίηση, ο χρήστης δίνει το μήνυμα στον διερμηνέα. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με διάφορους τρόπους. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι μπορεί να δοθεί: με το χέρι, με το πόδι, και με τα δύο χέρια, με ένα χέρι και με ένα πόδι, σε χαρτί, σε καλαμάρι, σε σουπιά, σε χταπόδι, ή απλά να του το πει.

Έπειτα, ο διερμηνέας μεταφράζει το μήνυμα σε γλώσσα βοϊδεπιπέδου και την αναγγέλλει στον κοντινότερο βοϊκόμβο, προσθέτοντας και τα ονόματα του αποστολέα και του παραλήπτη. Έπειτα, το μήνυμα μεταδίδεται από βοϊκόμβο σε βοϊκόμβο μέσω των βοϊσυνδέσεων και φτάνει τελικά στον προορισμό του

[επεξεργασία] Λήψη μηνύματος

Το μήνυμα συνήθως φτάνει, αλλά ο χρήστης δεν το παίρνει είδηση. Γι' αυτό χρειάζεται ο διερμηνέας να έχει απαραίτητα υποστήριξη ήχων κλήσης. Μερικοί απλά σκούζουνε, ενώ άλλοι, πιο εκλεπτυσμένοι, τραγουδούν με συνοδεία κιθάρας, βιολιού, κλαρίνου κλπ.

Μετά την ειδοποίηση, ο διερμηνέας αρχίζει και αναγγέλλει το μήνυμα στον χρήστη.

[επεξεργασία] Ιστορία

Το βοϊδέφωνο ανακαλύφθηκε τυχαία από ένα βοσκό ονόματι Αποστόλη Βοσκόπουλο, όταν κατά τη διάρκεια ενός ξεμουδιάστικου τεντώματος του ξέφυγε μια κραυγή απόλαυσης. Ο τόνος της κραυγής ανησύχησε τα ζωντανά τριγύρω του, τα οποία ξεκίνησαν να επαναλαμβάνουν την κραυγή στα διπλανά τους, ρωτώντας μήπως ξέρουν τί σημαίνει.

Έπειτα από αυτή τη σημαντική ανακάλυψη, ο Βοσκόπουλος ίδρυσε την πρώτη σχολή διερμηνέων από την οποία βγήκαν πάρα πολλά ενδιαφέροντα και χρήσιμα μοντέλα.

Στην πορεία, μετά την ανακάλυψη της τηλεμεταφοράς στον Σείριο, η τηλεπικοινωνία ήταν πλέον άχρηστη, οπότε σιγά σιγά άρχισε να εκλείπει αυτή η τεχνική. Μεγάλα εργοστάσια διερμηνέων άρχισαν να κλείνουν, πολλά μοντέλα μείναν άνεργα, ενώ τα βόδια άρχισαν σιγά σιγά να βρίσκουν την ηρεμία τους.

Vodafone-original

Το αρχικό λογότυπο της Vodafone

Ωστόσο, όταν κάποια στιγμή ένας Ελ ήρθε για τουρισμό στην γη, φέρνοντας και τον "κινητό" του (διερμηνέα) πολλοί περίεργοι βάλθηκαν να τον μιμηθούν και να κλέψουν αυτή την τεχνολογία. Ωστόσο, λόγω έλλειψης διερμηνέων από τον Σείριο, η απόδοση του συστήματος ήταν τόσο χαμηλή, που πολλοί παράτησαν τον κόπο, αναρωτώμενοι πώς είναι δυνατόν ο Σείριος να έχει μείνει τόσο πίσω στην τεχνολογία.

Βέβαια, μερικοί πεπεισμένοι ότι το σύστημα λειτουργεί άψογα, κάναν μυστικές επιδρομές στον Σείριο για την απόκτηση στοιχείων για αυτή την απόκρυφη τεχνολογία. Το αποτέλεσμα αυτών των επιδρομών είναι η απόκτηση της τρίτης σελίδας της βίβλου των Ελ, η οποία περιγράφει έναν εξαιρετικό τρόπο να κάνεις σουφλέ, αλλά και το πώς πρέπει να είναι ένας διερμηνέας. Έχοντας αυτά σαν βάση, ειδικοί επιστήμονες δημιούργησαν τα πρώτα βοϊδέφωνα στην γη, και δημιούργησαν την πρώτη εταιρία εμπορικής εκμετάλλευσης του δικτύου (Γνωστή σαν Vodafone).

Άλλες γλώσσες