Βασιλόπιτα

Η Βασιλόπιτα αποτελεί παραδοσιακό χριστουγεννιάτικο έθιμο της τιμημένης πατρίδας μας. Όλη η οικογένεια, μαζεύεται γύρω από το τραπέζι και χαρούμενοι κόβουν κομμάτια με σκοπό να βρουν το κρυμμένο νόμισμα, μπας και τους φέρει καλή τύχη τη νέα χρονιά. Λίγοι όμως γνωρίζουν πώς αληθινά ξεκίνησε το έθιμο αυτό...

[επεξεργασία] Πώς ξεκίνησε το έθιμο αυτό

Αν και υπάρχουν δύο θεωρίες για το συγκεκριμένο έθιμο, είναι σίγουρο ότι ο θεσμός της βασιλόπιτας ξεκίνησε τα πολύ παλιά χρόνια, την εποχή της Βυζαντινότητας.

[επεξεργασία] Θεωρία 1η

Vasilopita-karudati

Το κατηραμένο γλυκό.

Ήταν ένα είδος παραλλαγής της γνωστής ρώσικης ρουλέτας. Επειδή ο κοσμάκης πείναγε και δεν είχε να βάλει μπουκιά στο στόμα του, κάθε χρονιά, έπρεπε να "φεύγει" και κάποιος. Έτσι, έκρυβαν το νόμισμα στη βασιλόπιτα και την έτρωγαν χωρίς να ψάξουν πρώτα. Όποιος είχε την ατυχία, να τρώει το κομμάτι με το θανατηφόρο αντικείμενο, αποχαιρετούσε το μάταιο τούτο κόσμο.

[επεξεργασία] Θεωρία 2η

Ήταν ένα μέσο να ξεπαστρεύει ο κάθε φιλόδοξος αυτοκράτορας τον προκάτοχο του. Του έκανε ένα δήθεν δώρο και απλά περίμενε να ακούσει τις καμπάνες της Αγιάς Σοφιάς να χτυπάνε λυπητερά... That's all.