Αχλαδοχώρι Τίμπεργούλφς

Αχλαδοχώρι Timberwolves
Achladori Timberwolves
Πλήρες όνομαKAE
Αχλαδοχώρι Timberwolves
1976
ΨευδώνυμαΛύκοι
Κακός Λύκος
Wolves
Μουργόλυκοι
Σύντομο όνομαΛύκοι
Έτος ίδρυσης1976
ΈδραTimberwolves ArenA
Αχλαδοχωρίου - "Τρελοκομείο"
Χωρητικότητα22.222
ΠρόεδροςΜάκης Ψωμιάδης
ΠροπονητήςMickey Mouse
ΠρωτάθλημαMBA
Σεζόν2009-2010
Θέση

Οι Aχλαδοχώρι Tίμπεργουλφς είναι από τις μεγαλύτερες ομάδες μπάσκετ στη χώρα μας. Ιδρύθηκαν το 1976 και από τότε έχουν συγκλονίσει το Ελληνικό και κάποιες φορές το Ευρωπαϊκό και παγκόσμιο μπάσκετ.

[επεξεργασία] Ιστορία

Το 1976 ιδρύθηκαν στο Κάτω Αχλαδοχώρι άλλα γρήγορα μεταφέρθηκαν στο Πάνω. Αυτό δημιούργησε το περίφημο 'ζήτημα του Αχλαδοχωρίου'. Τελικά το 1980 συμφωνήθηκε να παίζουν στο Αχλαδοχώρι αρένα που βρίσκεται ακριβώς στη μέση του κακοτράχαλου δρόμου μεταξύ Άνω και Κάτω Αχλαδοχωρίου. Βέβαια η έχθρα των δυο αυτών χωριών συνεχίζεται σε άλλα σπορ όπως το κρίκετ.

Sp4

Ιστορική φωτογραφία από το Διαχλαδοχωρικό πρωτάθλημα του 1984 (από προσωπική συλλογή)

Στο μπάσκετ όμως και τα δυο Αχλαδοχώρια στέκονται κοντά στην ομάδα τους. Το 1982 η ομάδα πήρε το Διαχλαδοχωρικό πρωτάθλημα αφού νίκησε τον Κερσοβλέπτη Άνω Αχλαδοχωρίου με 88-4 και την Μικτή Κάτω Αχλαδοχωρίου με 114-9. Μετά απο αυτή την τεράστια επιτυχία η Τίμπεργουλφς ανέβηκαν στο Γ' Τοπικό το οποίο και κατέκτησαν το 1983. Το 1984 πήραν το Β' Τοπικό πρωτάθλημα αήττητοι με αποτέλεσμα οι ομάδες της ευρύτερης περιοχής να δημιουργήσουν το

μύθο των Λυκανθρώπων. Επειδή οι Τίμπεργουλφς έπαιζαν όλους τους αγώνες τους ημέρα, η ομοσπονδία και οι άλλες ομάδες πίστευαν ότι οι παίκτες της ομάδας είναι λυκάνθρωποι και δεν μπορούν να παίξουν νύχτα. Τελικά μόνο ένας παίκτης αποδείχθεικε ότι ήταν λυκάνθρωπος και ντοπέ και αποκλείστηκε δια βίου απο την ομάδα. Το 1985 πήραν το Α' Τοπικό με ρεκόρ 21-1 και ανέβηκαν στη Γ' Εθνική. Στο μεταξύ είχαν σαρώσει τα διαχλαδοχωρικά πρωταθλήματα του '83 του '84 και του '85. Το 1986 πήραν και το πρωτάθλημα της Γ' Εθνικής, πανηγυρικά πρώτοι με την Καλύτερη επίθεση. Τότε έπαιξαν και το πρώτο τους διεθνή αγώνα. Νίκησαν στη τέταρτη παράταση τους Μπόστον Σέλτικς με 156-140 και όλη η υφήλιος μιλούσε για τον κολοσσό της Ελληνικής Β' Εθνικής. Ως πρωταθλητές κόσμου οι Τίμπεργούλφς ανέβηκαν μετά απο χάρη της ομοσπονδίας στην Α1. Το 1987 βγήκαν δεύτεροι και έτσι έπαιξαν στην Ευρώπη. Πήραν το κύπελλο Κόρατς κερδίζοντας στον τελικό την Μπαρτσελόνα με 99-90. Το 1988 πήραν το πρώτο τους Ελληνικό πρωτάθλημα άφου δεν έγιναν πλέι-οφ. Καμία ομάδα δεν θέλησε να αμφισβητήσει την κυριαρχία των "Λύκων". Το ίδιο σκηνικό είχαμε και το 1990 που και πάλι δεν είχαμε πλέι οφ. Τότε άλλωστε αφού κατέκτησαν την Ευρωλίγκα νίκησαν και τους Σικάγο μπούλς του Τζόρνταν με 20 πόντους διαφορά.

Trampolinebb

στιγμιότυπο απο την προπόνηση της ομάδας

[επεξεργασία] 1990-1991 η σεζόν στο ΝΒΑ

Όλοι οι παίκτες της θρυλικής ομάδας του 1990 επιλέχθηκαν στα ντράφτ του ΝΒΑ. Και τότε έσκασε η βόμβα. Το ΝΒΑ ζήτησε απο τους "Λύκους" να παίξουν στο ΝΒΑ αρκεί να μην παίζουν ως Τίμπεργουλφς λόγω συνωνυμίας με τη γνωστή ομάδα. Έτσι έπαιζαν απλά ως Αχλαδοχώρι. Επειδή τα πολλά ταξίδια των Αμερικανικών ομάδων στην Ελλάδα θα ήταν ασύμφορα αποφασίστηκε η ομάδα να εδρεύει στη Νέα Σμύρνη, Φλόριδα. Εκεί χτίστηκε ένα προπονητήριο και ένα ξενοδοχείο το οποίο ονομάστηκε Achladochori, Florida. Η ομάδα τα πήγε πολύ καλά, αφού με ρεκόρ 50-32 (νίκησε με το εξευτελιστικό 114-40 τους άλλους Τίμπεργουλφς μάλιστα) πέρασε στα πλέι οφ. Εκεί απέκλεισε τη Νέα Υόρκη με 3-0 και στα ημιτελικά το Ντετρόιτ με 4-2. Στο τελικό της περιφέρειας έχασε δυστυχώς με 4-3 από τους Μπούλς σε μία από τις πιο συναρπαστικές σειρές στην ιστορία του ΝΒΑ. Ο Πίπεν δηλώνει ακόμα πως θα έδινε τα πάντα για μια ακόμη σειρά αγώνων με το Αχλαδοχώρι.

[επεξεργασία] 1991 και μετά

Timberwolves mascot crunch

Η μασκότ των Τίμπεργουλφς, ο Νίκος ο Λύκος.

Τελικά το Αχλαδοχώρι έπαιξε μόνο για ένα χρόνο στο ΝΒΑ, αφού παρά τους φανατικούς οπαδούς του και το εκπληκτικό μπάσκετ που έπαιζε το ΝΒΑ είπε ότι μια Ευρωπαική ομάδα δεν γίνεται όσο καλή και αν είναι να παραμείνει στο ΝΒΑ. Έτσι οι Τίμπεργούλφς γύρισαν πίσω στο Αχλαδοχώρι και μάλιστα χωρίς παίκτες αφού όλα τα ταλέντα της ομάδας αγοράστηκαν απο κολοσσούς του ΝΒΑ. Η ομάδα στελεχώθηκε από τις ακαδημίες της και μ' αυτό το τρόπο κατάφερε τη σεζόν 1991-1992 να παραμείνει την Α1. Σε ρηχά νερά έμεινε η ομάδα και το 1993 όπου πήρε την 9η θέση. Το 1994 όμως με την αγορά παικτών από κολλέγια των ΗΠΑ, η ομάδα βγήκε πρώτη στην Α1. Και τότε όμως το ΝΒΑ τη χτύπησε σκληρά αφού της αγόρασε όλους τους παίκτες. Οι "Λύκοι" δεν το έβαλαν κάτω και με τους παίκτες των ακαδημιών οι οποίοι
Worlds Tallest Man 5a18

o ψηλότερος παίκτης της ομάδας

είχαν μεγαλώσει βγήκε 3η το 1995. Το 1996 κατέκτησε μάλιστα το Σαπόρτα . Οι "Λύκοι" είχαν αρχίσει να ξαναγεννιούνται και το 1997 πήραν ξανά το πρωτάθλημα. Το 1998 πήραν και την Ευρωλίγκα αφού δίεσυραν με 99-46 τη Μακάμπι. Το 1999 πήραν το πρώτο τους κύπελλο Ελλάδος. Το 2000 τέλος πήραν το κύπελλο των Τεσσάρων Χωριών ( Αχλαδοχώρι - Μπεκάτσα - Γιδοχώρι και Κόρακας). Βγήκαν πρώτοι με 3 στα 3. Μεγαλύτερη τους νίκη το 79-65 επί της ομάδας μπάσκετ που είχε στείλει η Θύελλα Γιδοχωρίου. Το 2001 όμως λόγω της αγοράς πάλι όλων των παικτών από ομάδες της Ευρώπης και του ΝΒΑ η ομάδα έπεσε στην Α2. Και μετα το 2002 έπεσε στη Β' Εθνική παρότι κατέκτησε στα χαρτιά το κύπελλο Ελλάδος. Το 2003 νέα πτώση λόγω χρεών στη Γ' Εθνική και το 2004 η ομάδα πέφτει στα τοπικά !!!!!!!! Τελικά το 2005 ανέβηκε ξανά στη Γ' Εθνική έπειτα απο μπαράζ και το 2006 διατηρήθηκε εκεί.

[επεξεργασία] Η φετινή σεζόν

Blind basketball player-13273

Ο μεγάλος σταρ της ομάδας, ο PJ Blind.

Ήδη φέτος η ομάδα αρχίζει να δείχνει ότι ανακάμπτει. Φέτος βγήκε τρίτη και έχασε λόγω επεισοδίων των οπαδών της στο μπαράζ ανόδου. Από τη σεζόν 2007/8 η ομάδα θα αποκτήσει νέα διοίκηση ενώ από τη σεζόν 2008/9 η ομάδα θα συμμετέχει στο ΜΒΑ, ένα πρωτάθλημα με ομάδες από όλο το κόσμο στα πρότυπα του ΝΒΑ. Στόχος είναι μέχρι το 2010 να φτιαχτεί μια ανταγωνιστηκή ομάδα με παίκτες από όλο το κόσμο. Οι "Λύκοι" ήδη έχουν ιδρύσει ακαδημίες μπάσκετ σε 100 χώρες μεταξύ των οποίων το Πουερτό Ρίκο, η Ζιμπάμπουε, το Βέλγιο και η Μογγολία.

Basketball academy!

Εικόνα απο τις ακαδημίες των "Λύκων" στη Μογγολία

[επεξεργασία] Μουντομπάσκετ 2010

Οι παίκτες του Αχλαδοχωριου χάρη στις απίστευτες επιδόσεις που είχαν στην ομάδα τους είχαν την τιμή να εκπροσωπήσουν την Εθνική ομάδα τους στο Μουντομπάσκετ 2010. Η συγκίνηση των φανς της Εθνικής των ΗΠΑ ήταν μεγάλη και όλοι αγκάλιασαν θερμά τους παίκτες του Αχλαδοχωρίου και τους ξενάγησαν στον Αμερικάνικο τρόπο προπόνησης (Πίτσες, Χάμπουργερ, Αναψυκτικά). Δυστυχώς,το Αχλαδοχώρι δεν τα κατάφερε και το έστειλαν από 'κει που 'ρθε. Αλλά θα μας ξαναεκπροσωπήσουν στο Μουντομπάσκετ 2014, καθώς αναμένεται να προκριθούν με τρίποντο 0,0000001 δέκατα του δευτερολέπτου πριν τη λήξη του αγώνα από τα 30 μέτρα.