Αυγόφετες

Egg.jpg
Αυγόφετα, (η) - (ουσ.)

Θρεπτικό έδεσμα με εξαίσια γεύση. Λέγεται ότι ήταν η βασική τροφή των θεών του Ολύμπου, την οποία συμπλήρωναν με κόπρανα μελισσών, την γνωστή αμβροσία.

Παρά το προφανές της ονοματολογίας οι αυγόφετες δεν παρασκευάζονται κόβοντας τα αυγά σε φέτες. Αν και δεν δυνάμεθα να το παραλείψουμε ως δευτερογενή ορισμό σύμφωνα πάντα με το κατά Μπάμπη λεξικό. Για την παρασκευή τους θα χρειαστούμε αυγά (απαραιτήτως), ψωμί (μπαγιάτικο τόσο ώστε να μη κάνει γκελ), αλάτι ή ζάχαρη (αναλόγως τα γούστα), στοργή και προδέρμ.

[επεξεργασία] Παρασκευή

Αν και οι αυγόφετες τρώγονται κάθε μέρα και ώρα προτείνουμε την κατανάλωση τους την Παρασκευή ιδίως το μεσημέρι, τότε που δεν προλαβαίνετε να πάτε στη λέσχη, τότε που το φοιτητικό επίδομα έχει εξανεμιστεί και ενόσω παράλληλα ετοιμάζεται το σάκο σας για την επιστροφή στα πάτρια εδάφη. Θα σας μείνει η λάντζα, αλλά για ένα να είστε σίγουροι, θα είναι εκεί και θα σας περιμένει. Ξεκινάμε:

  • Ρίχνουμε τα αυγά και λίγο αλάτι σε μπολ και με επαναλαμβανόμενες περιστροφικές κινήσεις δημιουργούμε αβγοτάραχο. Μη ξεχάσετε να αφαιρέσετε τα τσόφλια σε περίπτωση λάθους εκτίμησης.
  • Κόβουμε το ψωμί σε φέτες με ότι μας βρίσκεται εύκαιρο, μαχαίρι, σπαθί, για την μπαγκέτα προτείνουμε σουγιά.
  • Ρίχνουμε τις φέτες στο μπολ. Σημειώνουμε πως αναλόγως της παλαιότητας του άρτου κάθε φέτα δύναται να σηκώσει ποσότητα αβγοτάραχου δεκαπλάσια του βάρους της. Να είστε προνοητικοί.
  • Τηγανίζουμε. Παράβλεψη, αλλά ας σημειωθεί κάπου πρόχειρα πως θα χρειαστείτε και ένα τηγάνι, λάδι, ηλεκτρική κουζίνα (τον πλήρωσες τον λογαριασμό;) ή πετρογκάζ.

Εν τέλει το προδέρμ μπορεί να παραλειφθεί. Σερβίρεται σε ότι βρεθεί καθαρό. Καλή σας όρεξη.

[επεξεργασία] Γνωστοί μανιώδεις καταναλωτές αυγόφετων