Αναρριχητική αφίσα

Η Αφίσα η Αναρριχητική είναι ποώδες φυτό του γένους Politicantis, της συνομοταξίας των Εκλογοειδών. Ευδοκιμεί συνήθως σε υγρά και ζεστά κλίματα, για παράδειγμα σε διαδρόμους, κλιμακοστάσια, πόρτες, παράθυρα και τουαλέτες Ελληνικών πανεπιστημιακών σχολών κατά τους ανοιξιάτικους ή καλοκαιρινούς μήνες, καθώς και στις αρχές του φθινοπώρου, εκμεταλλευόμενη τις τελευταίες ζέστες του καλοκαιριού και την αφέλεια των πρωτοετών φοιτητών στους οποίους παρασιτεί.

[επεξεργασία] Καλλιέργεια

Η αναρριχητική αφίσα καλλιεργείται από τα δραστήρια μέλη των Ελληνικών Φοιτητικών Παρατάξεων, κοινώς γνωστά και ως κομματόσκυλα, ως εναλλακτικό είδος διακόσμησης των μουντών πανεπιστημιακών κτιρίων (ειδικά το Καποδιστριακό είναι να το κλαις, μια προκάτ αηδία!), αλλά και για λόγους σκίασης των χώρων διδασκαλίας τους θερμούς καλοκαιρινούς μήνες, ελλείψει κλιματισμού. Πραγματικά, η αναρριχητική αφίσα αποτελεί ιδανική μόνωση απέναντι στο έντονο φως, τον ήχο και την ανεξάρτητη πολιτική σκέψη. Το φθινόπωρο, οι αφίσες σαγηνεύουν και προσελκύουν πρωτοετείς φοιτητές, με τα έντονα χρώματά τους, στα τραπεζάκια των παρατάξεων, εξασφαλίζοντας έτσι τη διαιώνιση του είδους.

[επεξεργασία] Γενικά χαρακτηριστικά

Από τη στιγμή που θα απλώσει ρίζες, η αναρριχητική αφίσα γρήγορα ελίσσεται και καταλαμβάνει ολόκληρη την έκταση του τοίχου, συχνά δε, ακόμα και τα παράθυρα. Περιτυλίγει τις σκάλες και καμιά φορά απλώνεται και στα σκαλοπάτια. Διαφορετικές ποικιλίες (βλ. παρακάτω) ανταγωνίζονται για την κατάληψη του ίδιου χώρου, πράγμα που συχνά οδηγεί σε αλληλεπικαλυπτόμενα στρώματα αφισών διαφορετικών χρωμάτων και σχεδίων που δημιουργούν ένα μοτίβο αισθητικά ανυπέρβλητο. Τις περισσότερες φορές, ωστόσο, οι διάφορες ποικιλίες απομονώνονται σε ξεχωριστές σφαίρες επιρροής, τις οποίες υπερασπίζονται με σθένος. Οι μάχες στα σύνορα των εν λόγω περιοχών είναι λυσσαλέες και εντυπωσιακές.

[επεξεργασία] Ποικιλίες

Υπάρχουν κυρίως τρεις ποικιλίες αυτού του είδους: η κόκκινη, η πράσινη και η μπλε, αν και σπάνια μεταλλαγμένα δείγματα στερούνται πλήρως χρωστικών και είναι ασπρόμαυρα.

  • Η κόκκινη αφίσα φέρει συνήθως αγωνιστικά συνθήματα ενάντια στον ιμπεριαλισμό, τον καπιταλισμό και την κυβέρνηση, καθώς και εικόνες γαρύφαλλων, αν και κανείς δεν έχει καταλάβει ακριβώς το γιατί. Οι γροθιές είναι επίσης συνηθισμένο μοτίβο. Κλασική ατάκα: "Να τους κάνουμε/να τους ράνουμε/να τους δείξουμε". Αυτή η ποικιλία είναι συνήθως πιο μικροκαμωμένη και λιγότερο γυαλιστερή από τις άλλες δύο, αλλά εξίσου, αν όχι περισσότερο, επίμονη.
  • Η πράσινη αφίσα είναι συχνά διακοσμημένη με ωραία τοπία και χαζοχαρούμενα άτομα νεαρής ηλικίας, που μοιάζουν σαν να έχουν πετύχει κάτι, αλλά δεν ξέρουν τι ακριβώς. Εικάζεται ότι αυτό αντανακλά τη σύγχυση και τη θολούρα της παράταξης που την καλλιεργεί. Η εικόνα συνοδεύεται από ένα εξίσου ασαφές σλόγκαν, του στυλ "πάρε το μέλλον στα χέρια σου" (δηλ. "παίξε το πουλί σου"...). Whatever!
  • Η μπλε αφίσα... αχ! η μπλε αφίσα! Η ΠΛΕΟΝ ΚΟΜΠΛΕΞΙΚΗ ΟΛΩΝ. Φέρει συχνά παραστάσεις ανοιχτών οριζόντων και σοβαρών νέων που δεν μασάνε και νοιάζονται πολύ για την Ελλάδα, ρε γαμώτο! Πρόκειται για σαφές δείγμα εξέλιξης καμουφλάζ μέσω της φυσικής επιλογής, καθώς η παράταξη που τις καλλιεργεί στελεχώνεται ως επί το πλείστον από ασπόνδυλα και λούληδες με ντοκτορά στο γλείψιμο και το καλόπιασμα πρωτοετών. Χαρακτηριστική στάμπα ο γλάρος (μέγα μυστήριον!) και το σλόγκαν "ΠΡΩΤΗ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ", μπας και το πιστέψουν.

[επεξεργασία] Σχετικά