Αδελφότητα του Κρουασάν

Croissant1.jpg

croissant

Το κρουασάν είναι ένα ημίγλυκο έδεσμα με πολύ αφράτη ζύμη και αρκετό βούτυρο. Μπορεί να συνοδευτεί με κάτι γλυκό (μαρμελάδα, σοκολάτα) ή αλμύρο (ζαμπόν, τυρί) ή με περισσότερη ακόμα φαντασία από τους ξεχωριστούς στο είδος Έλληνες:

Χρειάζεται μεγάλη μαεστρία και υπομονή για να φτιαχτεί όμως πραγματικά αξίζει! (όχι συγκεκριμένα η συνταγή στο link!)

[επεξεργασία] Η ιστορία του κρουασάν...

Σίγουρα θα σας φανεί περίεργο πως και το κρουασάν δεν το είχαμε ανακαλύψει εμείς στην αρχαία Ελλάδα, αφού είμασταν τόσο μα τόσο μπροστά..και όμως είναι ανακάλυψη του 17ου αιώνα και μάλιστα από άλλους, (παρακαλώ τα μέλη της Χ.Α και ο "κύριος" μπουμπούκος να μην αντιδράσουν αρνητικά στο άρθρο, οτιδήποτε γράφεται εδώ δεν είναι προσωπική άποψη).

Σύμφωνα με τους συμπαθέστατους Γάλλους σωβινιστές, (όχι το κείμενο δεν είναι ρατσιστικό απλά δεν πάω ιδιαιτέρως τους Γάλλουςγιατί είμαι μαλάκας), το κρουασάν ξεκίνησε στην Γαλλία, παρόλαυτα μία κρύα νύχτα του 1686 στην Βουδαπέστη και καθώς οι φιλήσυχοι Τούρκοι γειτονές μας, πολιορκούσαν την πόλη και προσπαθούσαν να μπούνε σε αυτή σκάβοντας τούνελ, έγιναν αντιληπτοί από τους αρτοποιούς, οι οποίοι απλά έκαναν την δουλειά τους, και αμέσως σήμαναν συναγερμό.

Οι φιλήσυχοι γειτονές μας Τούρκοι απωθήθηκαν και στους αρτοποιούς δόθηκε το προνόμοιο να φτιάξουν προς τιμή των φιλήσυχων γειτόνων μας μίαζύμη η οποία θα είχε το σχήμα μιας ημισελήνου όπως ακριβώς και η σημαία τους. Έτσι όσο απίστευτο και αν ακούγετε γι αυτό το εκλεπτυσμένο γλύκισμα ευθύνονται οι Τούρκοι, (όχι τίποτα άλλο νομίζουν πως έκαναν κάτι τρομερό και θέλουν να μπουν στην φανταστική Ε.Ε που λίγοι είμαστε οι προνομοιούχοι...).

Αυτή την ιστορία μπορούμε να την βρούμε και λίγο διαφορετική με τους Τούρκους βέβαια πάντα πρωταγωνιστές, ξανά κρύα νύχτα, 3 χρόνια πριν, 1683 στην Βιέννη αυτή την φορά, όπου πάλι προσπάθησαν οι Τούρκοι να μπουν με τον ίδιο τρόπο όμως τους άκουσε ένας αρτοποιός, ο οποίο αντί για αμοιβή ζήτησε να μπορεί να ψήνει στο σχήμα της ημισελήνου.

[επεξεργασία] Η δημιουργία της αδελφότητας...

Λογικά το όνομα αδελφότητα, στην συγκεκριμένη περίπτωση, προέρχεται από την λέξη αδελφή (με την έννοια ομοφυλόφιλος) επειδή φτιάχτηκε από αδελφές Γάλλους, (αναφέρεται πιο πάνω πως δεν συμπαθώ πολύ τους Γάλλους), οι οποίοι θέλουν να μας κάνουν να πιστέψουμε πως το κρουασάν είναι δικό τους, με αρχηγό την τότε μικροπαντρεμένη Μαρία Αντουανέτα,

Δυστυχώς κανείς δεν τους ενημέρωσε πως μόνο αν είσαι Ελληνάρας μπορείς να έχεις αποκλειστικές πατέντες (βλ. σουβλάκι, τζατζίκι, Αcropolis). Οι Γάλλοι έφτιαξαν αυτό το αδελφάτο προσπαθώντας να πείσουν πως εκτός από τον ανύπαρκτο Σηκουάνα είχαν και καταπληκτικά γλυκά..Οι πρώτες τους προσπάθειες είχαν ως αποτέλεσμα μία ημισέληνο αλλά έως εκεί, δεν είχε καμμία σχέση με το υπέροχο σφολιατοείδες κρουασάν που ξέρουμε, αφού τους έβγαινε πιο πολύ σαν κέικ ή ψωμί και για να ολοκληρώσουν την αποτυχία τους το πασπάλιζαν με αμύγδαλα, καρύδια και άλλες αηδίες προσπαθώντας ακόμα να πείσουν..

Το κακό στην όλη ιστορία είναι πως ο πύργος του Άιφελ κατασκευάστηκε 200 χρόνια αργότερα (1889) ώστε δεν μπορούσαν με κάποιο σίγουρο τρόπο να γλιτώσουν από την μιζέρια τους πέφτοντας.

Η πρώτη αναφορά του κρουασάν σε λεξικό, βιβλίο μαγειρικής κλπ, με την σωστή συνταγή γίνετε το 1906 και το κρουασάν αυτομάτως μετατρέπεται σε croissant με όση gay προφορά μπορεί να έχει ένας άνθρωπος και σε εθνικό σύμβολο τής Γαλλίας. Δυστυχώς δεν υπάρχει καμμία αναφορά για το πώς η συνταγή πέφτει στα χέρια τους αν και θυμίζει λίγο Πλαγκτόν και κύριο Καβούρι η όλη φάση με την μυστική συνταγη του καβουροπάτη και τα πόσα ύπουλα σχέδια είχε πρόσπαθήσει ο 1ος.

Όσο και αν έψαξα στο ίντερνετ δεν βρήκα κάποια αναφορά κοντά στο 1900 για ολοκάυτωμα Αυστριακών ή Ούγγρων οπότε δεν μπορώ να τους κατηγορήσω για τίποτα...

Plankton-spongebob.jpg

[επεξεργασία] Η αδελφότητα σήμερα...

Η αδελφότητα πλέον μετράει πολλά μέλη, τα οποία δεν παλεύουν μόνο για την καταγωγή του κρουασάν αλλά και για ότι άλλο δεν τους ανήκει και θέλουν να λένε πως είναι δικό τους ή πως εκείνοι το σκέφτηκαν πρώτοι ή το έπραξαν (όχι δεν μιλάω για κάποια συγκεκριμένη φασιστική ομάδα, αμάν!). Διακρ'ινονται από ανθρώπους με πολύ κουλτούρα και σπάσιμο της μέσης*,ίσως με μπερέ καθισμένους στον Κηφισσό (ε,ναι Σηκουάνα δεν έχουμε) να ζωγραφίζουν τους καταβλυσμούς των τσιγγάνων κοντά στο Φάληρο...

  • το σπάσιμο της μέσης μπορεί προαιρετικά να κρύβεται από αντρίλα,τσαμπουκά και φαλάκρα..

Το κρουασάν στην συγκεκριμενη παίζει το ρόλο της παραβολής, όμως καλό θα ήταν να μαθαίνουμε και λίγο γαστρονομική ιστορία!

Άλλες γλώσσες