Όλα

Τα όλα (καμμιά φορά γνωστά και ως ούλα, μόνο να μη μπερδευτούν με τα ούλα της ουλίτιδας) είναι η συμπληρωματική κυματική κβαντομηχανική μορφή των πάντων, τα οποία ως γνωστόν εμφανίζονται ως σωματίδια κα δη ως αρκούδια (βλέπε το σχετικό λήμμα).

Ο όρος προέρχεται από το ισπανικό la ola (= το κύμα) γιατί ερευνήθηκε για πρώτη φορά σε ισπανικά γήπεδα ποδοσφαίρου όπου εκεί τα βλέπει κανείς όλα. Έτσι λοιπόν τα πάντα και τα όλα είναι οι δύο υπαρξιακές πτυχές του περιεχομένου του Σύμπαντος που εμφανίζονται ανάλογα με την οπτική γωνία του παρατηρητή. Τις περισσότερες φορές βλέπει κανείς τα πάντα, ή του διαφεύγουν τα πάντα, αλλά μερικές στιγμές ανοίγεται μία εντελώς μυστικιστική οπτική γωνία και τα βλεπει κανείς όλα.

Αυτή η φανέρωση συμβαίνει συνήθως σε άτομα που μόλις έχουν τελειώσει τη στρατιωτική θητεία τους ή σε τύπους που διηγούνται την ανιαρή και σπαστική βιογραφία τους μετά από ισχυρή κατανάλωση αλκοόλ. Όπως είναι γνωστό η κβαντομηχανική πρεσβεύει ότι κάθε τι που υπάρχει, υπάρχει και σε σωματιδιακή και σε κυματική μορφή, οι οποίες, όσο δεν παρατηρούνται, συνυπάρχουν σε μιά μεσοβέζικη και άγνωστη κατάσταση. Όταν όμως το μετέωρο βλέμμα του παρατηρητή πέσει πάνω τους, π.χ. όταν ανοίξουμε την πόρτα του κλουβιού για να δούμε τι κάνει η γάτα του Schrödinger, τότε η κβαντομηχανική συνάρτηση καταρρέει και εκφυλίζεται σε μιά από τις δύο μορφές - για τη γάτα του Schrödinger αυτό σημαίνει το σίγουρο θάνατό της, γιατί δε σας το' παμε αλλά μαζί με τη γάτα είναι κλεισμένο στο κλουβί που είναι αεροστεγές μιά αμπούλα υδροκυάνιο και ένας μετρονόμος με σφυρί (σημείωση για τους φιλόζωους, γατόφιλους και γενικά όσους απεχθάνονται τα κρύα αστεία: αυτό το μαρτύριο το σκαρφίστηκε πραγματικά ο Erwin Schrödinger για να αποδείξει κάτι που μάλλον ούτε κι αυτός καταλάβαινε. Ευτυχώς το πείραμα έμεινε στα χαρτιά γιατί η κυρία Schrödinger τον διαολόστειλε όταν της ζήτησε το γάτο της οικογένειας - chapeau madame!).

Απ αυτό μπορούμε να συμπεράνουμε πως όταν ο Θεός ρίξει μιά ματιά στο Σύμπαν η κβαντομηχανική συνάρτηση των πάντων και των όλων θα καταρρεύσει, πράγμα που συνεπάγεται αναγκαστικά το τέλος των πάντων.

[επεξεργασία] Σχετικά

Τα πάνταΤα πάντα όλαΣχεδόν όλαΛίγο απ'όλαΜετά τα όλαΌλα που έγινανΤώρα

Άλλες γλώσσες