Όθων

“Σύνταγμα; Βεβαίως! Να 'χουμε και κάτι να καταπατάμε...”

- Ο Όθωνας για την 3η Σεπτεμβρίου

“Ωραία η Ελλάδα, να μην υπήρχαν κι οι Έλληνες!”

- Ο Όθωνας για την Ελλάδα

Othon

Ο Όθων ποζάροντας για φωτογραφία διαβατηρίου

Ο Όθων ή Όθωνας, γνωστός κυρίως με το παρατσούκλι Κώθων για την καταπληκτική του βλακεία, ήταν ο πρώτος βασιλιάς της νεότερης Ελλάδος. Με άλλα λόγια, ήταν ο πρώτος στη σειρά των φωτισμένων μοναρχών που ανέλαβαν να κυβερνήσουν την Ελλάδα μετά την απελευθέρωσή της από τον τουρκικό ζυγό, αποκρούοντας με προσωπική τους θυσία τον κίνδυνο να κυβερνήσουν οι Έλληνες τον εαυτό τους. (Θεός φυλάξοι!) Ο Κώθων ήταν Βαυαρός πρίγκηψ, τον οποίο κάλεσαν να κυβερνήσει το βασίλειο της Ελλάδας οι Μεγάλες Δυνάμεις και Λέρες Αγγλία, Γαλλία και Ρωσία, αφού ο προηγούμενος κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας έβλεπε πλέον τα ραδίκια ανάποδα, και δεν υπήρχαν περιθώρια και χρόνος για κάτι καλύτερο. Εκείνη την εποχή η Γερμανία ήταν ένα απίστευτο μπάχαλο, χωρισμένη σε 500 εκατομμύρια κρατίδια που κανένας, ούτε καν οι μονάρχες, δεν ήξερε ποιος κυβερνούσε τι. Συγκριτικά, το βασίλειο της Ελλάδας ήταν μια απλή υπόθεση, φρέσκο - φρέσκο και καλοσχηματισμένο στο χάρτη, έτοιμο για ξεζούμισμα. Έτσι, στα 1835 και κάτι ψιλά, ο νεαρός Όθων φανερά συγκινημένος, φορώντας επίσημη βερμούδα και λουλουδάτο πουκάμισο με ανοιχτό γιακά (σύνηθες ντύσιμο στους βορειοευρωπαίους τουρίστες της εποχής) έμπαινε στο λιμάνι του Ναυπλίου με το ιδιωτικό του κότερο, κάτω από τις επευφημίες του πλήθους, που θα 'χε επιτέλους έναν ντιντή να κοροϊδεύει.

[επεξεργασία] Το παιδαρέλι κάνει το κράτος κουρέλι

Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ο Κώθων ήταν ακόμη ανήλικος και σχετικά άπειρος περί τα της διακυβέρνησης. Τρεις βασιλικοί κοπρίτες με τον τίτλο του Αντιβασιλέως, οι κ.κ. Άρμανσπεργκ, Μάουρερ και Έυντεν, ανέλαβαν να κυβερνήσουν στη θέση του μέχρι να ενηλικιωθεί ο Κώθων, όπως επίσης και να του διδάξουν την ληστρικήν τέχνην του βασιλεύειν. Αναμφίβολα στάθηκε άξιος των προσδοκιών τους.

Oton

Πρώτη μέρα στην Ελλάδα

Η πρώτη επίσημη βασιλική πράξη του Κώθωνα ήταν να μεταφέρει την πρωτεύουσα από το Ναύπλιο στην Αθήνα, καθώς ανυπομονούσε να γνωρίσει τη φημισμένη νυχτερινή ζωή της πόλης (Athens by night) Καταφθάνοντας όμως στο κλεινόν άστυ, διαπίστωσε αυτό που πολλοί τουρίστες μετά από αυτόν θα συνειδητοποιούσαν επίσης: οι τουριστικοί οδηγοί τον είχαν πιάσει Κώτσο! Ούτε μπαράκια, ούτε σκυλάδικα, ούτε κωλάδικα ούτε καν ένα σινεμά ρε παιδί μου, τίποτα. Η Αθήνα ήταν απλώς και μόνον ένα κωλοχώρι!

Φανερά σπασμένος και αφημένος στα κρύα του λουτρού, έβαλε μπροστά τα σχέδια για το χτίσιμο ενός ανακτόρου, διότι τι σκατά μονάρχης θα ήταν αν δεν είχε ούτε κι αυτό! Καθώς πέρναγε ο καιρός, και πονηρεμένος καθώς ήταν πια από την εκπαίδευση των προαναφερθεισών αβδελλών, άρχισε να τριγυρίζει στο μυαλό του (όσο είχε τέλος πάντων) το προαιώνιο ερώτημα πασών των μοναρχών: "Καλά ήρθαμε, καλά τακτοποιηθήκαμε, αλλά τι θα τρώμε;" Φυσικά, καταλαβαίνετε ότι εδωπέρα δεν μιλάμε για ψωμί κι ελιά - η όρεξη του Κώθωνα ήταν βασιλική και αναλόγως σκεπτόταν.

Το λοιπόν που λέτε, μια ωραία πρωία, ο νεαρός βασιλιάς ροβόλησε στην Ακρόπολη και βάλθηκε να επιθεωρεί το νέο του απόκτημα. Κοιτάει από 'δω, "κοτρώνεν!". Κοιτάει από 'κει, "μαρμάρεν!". Κάθεται χάμω κι αναφωνεί αγανακτισμένος:

-Μα τι τρύπα είναι τούτη που μου δώσανε! Όλο κοτρώνεν και μαρμάρεν, κι από μάσα τίποτα!

Τρέχει πίσω στο παλάτι και στους συμβουλάτορές του, οι οποίοι είχαν από 10 μασέλες έκαστος. Για τους τρεις φωστήρες, η λύση ήταν απλή: με πολλή προσοχή και ενδιαφέρον, ο νεαρός Κώθων μυήθηκε στην παλιά και δοκιμασμένη επιστήμη της φορομπηχτικής. Και σύντομα οι αγαπημένοι του υπήκοοι σταμάτησαν να γελάνε με τον εστεμμένο διάνο τους και άρχισαν να βογγάνε...

[επεξεργασία] Η μανδάμ - cherchez la femme!(φέρτε να φάμ')

Baklavalarge1zz

Μπακλαβάς πολίτικος

Τα πράγματα δεν πήγαιναν καλά για τον Κώθωνα, καθώς κάτι με την άγρια φορολογία του (τύφλα να 'χει το χαράτσι!), κάτι με τους γελοίους ψαλιδόκωλούς του που 'χαν γεμίσει τον τόπο και τους έπαιρνε ο κόσμος στο ψιλό, η δημοτικότητά του είχε πέσει χαμηλότερα κι από γιαούρτι με μηδέν λιπαρά. Μιας και δεν είχαν ανακαλυφθεί ακόμη οι επικοινωνιολόγοι, ο βασιλεύς κάλεσε επειγόντως ξανά τους Τρεις Τσογλαναραίους για να τους συμβουλευτεί. Ο κ. Άρμανσπεργκ είχε και πάλι μια "φαεινή" ιδέα:

-Μεγαλειότατε, ίσως ήρθε καιρός να νυμφευθείτε, να νοικοκυρευτείτε και να κάνετε και κανέναν βασιλικόν απόγονον, ίνα εδραιωθή ο Οίκος σας. Αυτό θα βελτιώσει πολύ το image σας, θα δείξετε ότι στηρίζετε τις οικογενειακές αξίες. Και γενικώς, θα σας δουν με άλλο μάτι αυτοί οι φουστανελάδες, είναι πολύ της οικογενείας. Γνωρίζω μια κοπέλα που είναι ό,τι πρέπει, από πολύ καθωσπρέπει και αριστοκρατική οικογένεια, διαθέτει πολλές αρετές και εξαιρετική καλλονή...

-Κι εξάλλου, ο γάμος σας θα μας είναι λίαν χρήσιμος δι' εσωτερικήν κατανάλωσιν, συμπλήρωσε ο κ. Μάουρερ. Θα δημοσιεύσουμε φωτογραφίες από την τελετή στο Marie Claire, για να σοροπιάζουν οι κυράδες... θα ανεβάσει πολύ το prestige σας στο target group των ανύπανδρων γυναικών.

Λέγε, λέγε, στο τέλος τον έπεισαν να βάλει την κουλούρα. Κι έτσι, στα 1837 ο Κώθωνας ενυμφεύθη την δούκισσα Αμαλία (εκ του Anomalia) του Όλδεμβουργ, σε μια σεμνή και ταπεινή τελετή με κόστος-ρεκόρ που δεν ξεπεράστηκε παρά πολύ αργότερα, με την διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Το βασιλικό πλέον ζεύγος επέστρεψε στην Ελλάδα μετά από σύντομο ταξίδι στας Ευρώπας, και τότε άρχισαν τα προβλήματα...

Λέγεται πως επιτυχημένος άντρας είναι αυτός που μπορεί να βγάζει περισσότερα χρήματα από όσα ξοδεύει η γυναίκα του - και επιτυχημένη γυναίκα είναι εκείνη που μπορεί να βρει έναν τέτοιον άντρα. Ο Κώθωνας και η Αμαλίτσα ήταν από αυτή την άποψη απολύτως επιτυχημένοι.

Αγαπημένη ασχολία της βασίλισσας ήταν να παραγγέλνει και να προβάρει πανάκριβα φορεματάκια μιας εντελώς νέας και ιδιαίτερης κοψιάς, που έγιναν μάλιστα μόδα κι άφησαν εποχή ως "εθνικές φορεσιές". Στον ελεύθερο χρόνο της (στον υπόλοιπο χρόνο της, δηλαδή, μιας και δουλειά δεν είχε), συνήθιζε να ανακατεύεται με τις κρατικές υποθέσεις και να περιπλέκει ακόμη περισσότερο το χάος που ούτως ή άλλως βασίλευε, για να διασκεδάσει κάπως την θανάσιμη πλήξη της. Περιττό να τονίσω ότι βασιλικός απόγονος δεν προέκυψε, μιας και για κάτι τέτοιο απαιτείται να βγάζει κανείς φορέματα, κι όχι να βάζει...

Το άρθρο αυτό δεν έχει ιντερβικιές.Πηγαίνετε γρήγορα να του βάλετε τις απαραίτητες ιντερβικιές, γιατί αλλιώς θα πάτε εδώ.