Άμπαλος

Αρχικά η λέξη αυτή περιέγραφε ανθρώπους που δεν κατέχουν από ποδόσφαιρο. Δεν γνωρίζουν δηλαδή από μπάλα άρα είναι «Άμπαλοι».

Η κατάσταση στην οποία βρίσκεται κάποιος που δεν μπορεί να παίξει ποδόσφαιρο, ή να κάνει κάτι αλλο (όπως θα δείτε παρακάτω στους άλλους ορισμούς του άμπαλου) ονομάζεται αμπαλίαση.

[επεξεργασία] Το μπέρδεμα

Τώρα τελευταία η λέξη αυτή χρησιμοποιείται για να περιγράψει άτομα που παρουσιάζουν και άλλα χαρακτηριστικά πέρα από την ασχετοσύνη που έχουν με το ποδόσφαιρο.

Έτσι λοιπόν άμπαλος λέγεται κάποιος που δεν μπορεί να ξεβιδώσει ένα κάθισμα, που παρκάρει με την όπισθεν όταν όλοι οι υπόλοιποι παρκάρουν με τη «μούρη» για μια φωτογράφηση.

Άμπαλος επίσης μπορεί να είναι κάποιος που δεν μπορεί να κολλήσει ευθεία ένα αυτοκόλλητο.

Τέλος, άμπαλος είναι κάποιος που δεν γνωρίζει σε ποιόν αριθμό βρίσκεται το σπίτι του.

[επεξεργασία] Γαϊτανάκι ξεμπερδέματος

Σίγουρα υπάρχουν και άλλες περιπτώσεις «αμπαλοσύνης», και όποιος γνωρίζει παρακαλώ να τις παραθέσει εδώ παρακάτω.

  • Υπάρχει και η αμπαλίαση ιδιότητα που σε κάνει να μην μπόρεις να υλοποιήσεις ούτε τα βασικά ... π.χ πας να !@#^^$%!# και δεν βρίσκεις.
  • Αυτός που δεν έχει παπάρια - Επίσης από μαλάκες μπορεί να χαρακτηριστεί και μια γκόμενα χωρίς καλό βυζί ή κώλο άμπαλη.
  • Άμπαλος γενικά μπορεί να είναι αυτός που δεν ξέρει οποιοδήποτε άθλημα παίζεται με μπάλα.
  • Μονόμπαλος, ο κάτοχος μίας μόνο μπάλας την οποία παίρνει μονότερμα, γι αυτό και συνήθως η μπάλα του είναι πρησμένη ή βαρέως τύπου.
  • Άμπαλος ακόμα μπορεί να χαρακτηριστεί κάποιος που δεν μπορεί να κάνει απλά καθημερινά πράγματα όπως π.χ.:
- Ξέχασες να τραβήξεις το καζανάκι ρε άμπαλε!
- Καλά μωρή άμπαλη, ούτε ενα παράθυρο δεν μπορείς να κλείσεις;
-'Αμπαλη μπορεί να χαρακτηριστεί και αυτή που δεν ξέρει να μαγειρεύει π.χ. καλά μαρή άμπαλη ούτε ένα πιάτο φαί δεν μπορείς να φτιάξεις πόσο άμπαλη είσαι πια?
  • Άμπαλος είναι ο παίκτης διαδικτυακού παιχνιδιού (πχ.Grepolis) ο οποίος ύστερα από καθημερινή ενασχόληση με αυτό, ακόμα έχει γελοίες απορίες. Ακούει στην προσφώνηση Άμπαλε. Επίσης σε τέτοιου τύπου διαδικτυακών παιχνιδιών υπάρχει και η ονομασία αμπαλάκος, ο οποίος ομοίως δεν κατέχει το παιχνίδι, αλλά έλκει την κατανόηση, λύπηση και συμπόνια των υπολοίπων συμπαικτών του. Υπάρχουν επίσης οι εκφράσεις Μέγα Των Αμπάλων, Αμπλαρχηγέ, Ιδρυτή των Αμπάλων κτλ.
  • Άμπαλος είναι και αυτός που δεν του ρίχνουν ποτέ την μπάλα. Δηλαδή όταν γίνεται κάτι δεν τον κατηγορούν ποτέ. Πάντα φταίει κάποιος άλλος.